Співпраця з Фондом захисту інвалідів
ДНЗ «Харківський поліграфічний центр ПТО» - один із небагатьох сучасних навчальних закладів, який вже не перший рік надає освітні послуги інвалідам та особам з особливими потребами.
Давня дружба та тісна співпраця єднають ДНЗ «Харківський поліграфічний центр ПТО» та Харківське обласне відділення «Фонду соціального захисту інвалідів».
Час, складна економічна ситуація в країні, нестабільність та низьке матеріальне забезпечення спонукають дітей - інвалідів та їх батьків до пошуку навчального закладу, де б дитина - інвалід змогла здобути професію, відповідно до своїх фізичних здібностей та у подальшому реалізувати набуті уміння та навички. Відповідно до Законів України Поліграфічний центр здійснює в установленому порядку перепідготовку осіб з особливими потребами.
Серед професій, які пропонує поліграфічний центр дітям - інвалідам та особам з особливими потребами, особливою популярністю користується професія «Оператор комп’ютерної верстки, палітурник». Ця професія має певні переваги: нею можуть оволодівати інваліди з різними вадами фізичного розвитку, професія користується попитом на ринку праці та у подальшому дає можливість працевлаштуватися на поліграфічних підприємствах м. Харкова та України.
Отже, одними із головних законів України, яким керується у своїй роботі навчальний заклад є Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», який передбачає надання освітніх послуг, професійної підготовки, працевлаштування, матеріально, соціально - побутових послуг і медичного забезпечення інвалідів. Разом з тим адміністрацією підібрані і опрацьовані нормативно - правові документи, які сприяють ефективній організації роботи з дітьми - інвалідами в навчальному закладі, а саме: заходів, спрямованих на адаптування в учнівському колективі, досягнення високого рівня самореалізації, підготовку дітей - інвалідів до самостійного життя в суспільстві, створення сприятливих умов для навчання та їх гармонійного розвитку, формування професійної і особистісної компетентності випускників - інвалідів. Харківське обласне відділення бере участь у розробці та вдосконаленні законодавства у сфері соціального захисту інвалідів та надає інформаційно-консультаційні послуги інвалідам і підприємствам з питань, що належать до його компетенції.
Спільна діяльність з громадськими організаціями
Тісна співпраця Поліграфічного центру з громадськими організаціями, наркологічним кабінетом та службою у справах дітей Московського району, дитячим центром "Компас" Харківського міського благодійного фонду "Благо", громадською організацією "За здоровий спосіб життя" а також з Харківським обласним відділенням Всеукраїнської благодійної організації "Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД", щодо профілактичних бесід спрямованих на здоровий спосіб життя.
Організація роботи класних керівників та майстрів в/н
Золоті правила класного керівника
Методична комісія класних керівників складається із 6 викладачів та 16 майстрів в/н. Очолює методичну комісію викладач математики Картавих Тетяна Олександрівна.
Цьогорічне планування виховної роботи у групах передбачає проведення заходів, спрямованих на реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Таким чином основна кількість заходів, що будуть проводитися у групах якраз і спрямована на реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді: це проведення відкритих виховних годин, проектна діяльність керівників груп, проведення круглих столів, диспутів, створення мультимедійних презентацій.
1.Бути особистістю, до якої учні тягнутимуться.
2.Вчитель повинен викликати любов і повагу учнів до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3.У вчителя не має бути улюбленців, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.
4.Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5.Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6.Вчителю слід завжди бути доброзичливим. . Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. 7.Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
8.Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
9.Завдання вчителя, як особистості: «знайди себе в собі», підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
10.Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
11.Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
12.Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й хороший розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.
13.Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми скрадатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
14.Вчителю необхідно виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі - це їхня найважливіша робота.
Основні напрямки індивідуальної роботи з учнями:
- Розвиток пізнавальних інтересів;
- Формування комунікативних якостей;
- Виховання самодисципліни;
- Розвиток творчих здібностей;
- Корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з аддиктивною поведінкою;
- Вихід з кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров’я;
- Робота з обдарованими учнями;
- Вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
- Встановлення міжособистістних відносин з кожною дитиною;
- Взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічною службою навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному фізичному становленні учнів;
- Діагностика результатів навчання, виховання, розвитку кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень.